ח"כ הלוי: "השופטים הקימו פרלמנט משל עצמם"

אסתי פלד No Comments on ח"כ הלוי: "השופטים הקימו פרלמנט משל עצמם"

ח"כ עמית הלוי במהדורה המרכזית: "לא פעם ראשונה שבגץ רומס ברגל גסה את החלטות הכנסת. זה לא משנה באיזה נושא מדובר. בדמוקרטיה הכרעות צריכות להתקבל בפרלמנט. זה חוק לגיטימי. המקום לוויכוחים הוא בכנסת"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ עמית הלוי (הליכוד), שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית ותקף את שופטי העליון: "תשעה אנשים הקימו פרלמנט משל עצמם. זה מצב לא תקין".

בפתח הדברים הוא הדגיש כי "בגץ פסל חוק של הכנסת. לא מועמד כזה או אחר. הוא בהחלטה למעשה קבע שגם החוק לא חל כרגע וגם החוקתיות של החוק תידון בהמשך. אנחנו באירוע הזה 28 שנה. מאז פסק דינו של השופט ברק. לא פעם ראשונה שבגץ רומס ברגל גסה את החלטות הכנסת. זה לא משנה באיזה נושא מדובר. בדמוקרטיה הכרעות צריכות להתקבל בפרלמנט. זה חוק לגיטימי. המקום לוויכוחים הוא בכנסת".

לדבריו "זה לא חוק פרסונלי. אם הנושא מתקן עוול כללי ולא מדבר רק על אדם אחד זה אינו פרסונלי. אין לי היכרות עם בועז יוסף. אני רוצה שתושבי העיר יוכלו לבחור את מי שהם רוצים".

בנושא ההידברות: "אני מתנגד לכפיית דעת המיעוט על הרוב. הליכוד הלך לבית הנשיא. פעם אחר פעם הצעותינו נדחו. לא ראינו שום רצון טוב או אמירה בכלל במה הם בעד. רוצים להגיע להסכמה רחבה? תבואו בלב פתוח וברצינות".

עוד אמר הלוי: "יש קבוצה אלימה שקוראת למלחמה פנימית ולקרוא למדינות אחרות להעריך מחדש את היחסים עם ישראל ועוד שלל דברים מהסוג הזה. אם אנחנו נכנעים להם זה נוראי. אנחנו מחזירים את הארץ הזאת לעידן הטרום דמוקרטי. מאות שנים אחורה. לעידן של שלטון הכוח".

הוא המשיך ותקף: "כניעה למצב הזה הוא קו אדום שאסור לחצות אותו בשום מחיר. לדעתי זה יותר מסוכן מהכל. שכל אחד יוריד את השאלטר בגלל משהו שהוא לא מסכים איתו, שרופאים ישביתו את המערכת בגלל ויכוח פוליטי".

"העובדה שבית המשפט יכול להחליט לעשרה מיליון אזרחים מה סביר ומה לא סביר. לא מה בלתי תקין, לא חוסר תום לב או שיקול זר, אלא סבירות. שיקול הדעת שלו יותר טוב משל חבר כנסת או משל ראש השב"כ בנושא ביטחוני?"



0 תגובות